W zarządzaniu zespołem jest kilka bardzo ważnych kwestii, o których trzeba pamiętać. Są trzy magiczne słowa, które należy umiejętnie wykorzystać. Po pierwsze to słowo „nie”. Należy go używać wtedy kiedy jest taka konieczność, stanowczo i w taki sposób, aby nie zadziałało odwrotnie. Niestety, jeśli użyje się źle, to może przynieść inny skutek, dlatego trzeba się od tego powstrzymywać. Trzeba starać się zwracać uwagę na to co się mówi. Tylko wtedy współpraca z ludźmi będzie owocna.
Słowo „ale”, może wszystko psuć. Jeśli pragnie się pochwalić daną osobę za to, że zrobiła coś dobrze, ale nie do końca to trzeba na wszystko zwrócić uwagę. Rozmowa z pracownikami lub osobami starającymi się o pracę powinna być rzeczowa i konkretna. Nawet jeśli coś się nie podobało, to trzeba dać to jasno do zrozumienia, ale także pochwalić osobę za to co zrobiła dobrze. Z rozmowy musi wszystko jasno wynikać. Nie może być zapamiętane, tylko to, co niedobre, ale także i pochwała.
Ludzie powinni zawsze czuć się dobrze w naszym towarzystwie. Pracownicy nie mogą się bać czy stresować. Oczywiście dystans musi być, ale nie można przesadzać i wprowadzać napiętej atmosfery. Trzeba umiejętnie rozmawiać, używać odpowiednich słów i zwracać uwagę na wszystko. Do każdej rozmowy trzeba się starannie przygotować. Czasami lepiej powiedzieć mniej, niż za dużo, zwłaszcza jak może to spowodować pogorszenie relacji.
Swoich ludzi trzeba zawsze motywować. Nawet jak zrobią coś źle, to trzeba starać się tak przekazywać informację, aby kolejny raz zrobili to dobrze. Istnieje kilka bardzo ważnych wskazówek jak rozmawiać. Słowo spróbuj powinno się całkowicie wyeliminować z rozmowy. Warto je zastąpić słowem zrób to. Zwiększy się wtedy szansa na to, że osoba rzeczywiście to zrobi. To, że się próbuje nie oznacza, że się zrobi. Może się okazać, że osoba się starała, ale jej się nie udało.